Паперові трудові книжки вже найближчим часом повинні піти в минуле. Їх замінять електронні.
Вже з березня цього року, українці перейдуть на єдині державні реєстри, які будуть містити повну інформацію про ведення трудової діяльності будь-якого найманого працівника. Це буде прототип системи персоніфікованого обліку, який є в системі пенсійного фонду. Це єдина повна база по всім працюючим і застрахованим особам. На сьогодні адміністрування сплати єдиного соціального внеску веде податкова інспекція. А ось реєстр застрахованих осіб - пенсійний фонд. Цей єдиний державний реєстр буде використовуватися і для нарахування пенсій, і для призначення будь-яких соціальних виплат.
Нагадаємо, уряд прийняв законопроєкт, яким передбачено впровадження в Україні електронних трудових книжок в кінці листопада минулого року. Передбачається, що електронні книги полегшать життя всім. Працівникам не потрібно буде збирати масу довідок для підтвердження свого трудового стажу. За допомогою електронного підпису в кілька кліків можна буде отримати виписку в електронному кабінеті Пенсійного фонду. Працівники будуть впевнені, що дані завжди надійно захищені, а недобросовісний роботодавець їх не спотворить.
Коли настане час оформити пенсійні виплати - це буде легко і без клопоту - всі дані вже буде бачити Пенсійний фонд. Пенсії та соціальні виплати поступово стануть призначатися автоматично без зайвої бюрократії. Електронні книжки - це також плюс для роботодавців: вони не будуть навантажені зайвим кадровим обліком і матимуть завжди достовірну інформацію про своїх працівників.
Очікується, що дані реєстру будуть захищені, роботодавці матимуть доступ до даних тільки тих співробітників, які у них працюють, а працівники - доступ до даних про себе.