Бердянська ОДПІ повідомляє

Нова інформація від Бердянскої ОДПІ. 

Усі новації законодавства на сайті ДФС України!

Новації законодавства та реформування податкової системи викликали багато актуальних запитань серед запорізьких платників податків і громадськості.

На головних сторінках веб-порталу ДФС України (http://sfs.gov.ua/) та ГУ ДФС у Запорізькій області (http://zp.sfs.gov.ua) створено банер "Податкові зміни 2015", за допомогою якого можна дізнатися про всі новації Податкової реформи.

Тут платники можуть ознайомитися з роз’ясненнями законодавства у форматі відеороз'яснення. Фахівці Державної фіскальної служби вже надали роз’яснення з таких питань:

Про правила роботи електронного адміністрування ПДВ,

Про зміни щодо адміністрування податку на доходи фізичних осіб та військового збору,

Про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Про зміни до Податкового кодексу, що стосуються платників спрощеної системи оподаткування,

Про податковий компроміс,

Про нововведення щодо єдиного внеску у 2015 році,

Про зміни у податку на прибуток підприємств,

Про транспортний податок.

Щодо повідомлення податкової інспекції про працівників

Бердянська ОДПІ повідомляє, до прийняття відповідного порядку повідомлення про прийняття працівника на роботу (Постанови КМУ), заповнення таблиці 5 додатка 4 Звіту про суми нарахованої заробітної плати (Звіт з єдиного соціального внеску), вважається «повідомленням», яке подається у складі обов’язкової звітності за календарний місяць до податкової інспекції за основним місцем обліку платника з зазначенням трудових відносин з прийнятими працівниками.

При цьому окремо при кожному прийнятті працівника на роботу, титульний аркуш з таблицею 5 Звіту з ЄСВ не подається.

Нагадуємо, що термін надання звіту за січень – не пізніше 20 лютого 2015 року.

Нові рахунки для сплати податків та зборів діють

Бердянська ОДПІ звертає увагу, що з 09.02.2015 року діять нові рахунки для сплати платежів (крім ЄСВ, військового збору, ПДВ, екологічного податку, туристичного збору, податку на нерухомість (житлова, юрособи).

Звертаємо увагу, Збір за спеціальне використання води та Плата за користування надрами за 4 квартал 2014 року сплачується на старі рахунки.

Повний перелік нових розрахункових рахунків також знаходиться:

-​ на сайті Бердянської міської Ради - www.bmr.gov.ua/ Бізнес / Податкова інспекція / Розрахункові рахунки,

-​ перелік рахунків можна записати на флешку ( 3 поверх, каб. 311).

Консультації по рахункам (2 поверх, каб. 216, 217, 213)

Про  надання звітності з акцизного податку з роздрібного продажу

Бердянська ОДПІ повідомляє, що реєстрація контролюючими органами платників акцизного податку буде здійснюватися  автоматично при поданні платниками декларації з акцизного податку до контролюючих органів, які обслуговують адміністративно-територіальні одиниці, на яких розташовано пункти продажу підакцизних товарів.

Перша подача декларації за січень 2015 року здійснюється платниками акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів не пізніше 20 лютого 2015 року.

Форма декларації з акцизного податку затверджена наказом Мінфіну від 23.01.2015 року №14.

Перша сплата задекларованих сум податку з роздрібного продажу підакцизних товарів за січень 2015 року здійснюється платниками акцизного податку не пізніше 2 березня 2015 року.

Звітність для платників 4 групи (сільськогосподарські товаровиробники)

19 лютого 2015 року – термін подання Податкової декларації з єдиного податку на 2015 рік та розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2014 рік для набуття і підтвердження статусу платника податку 4 групи.

На сьогодні залишаються чинними податкова декларація з фіксованого сільськогосподарського податку, затверджена наказом Міндоходів від 30.12.2013 р. № 864, і розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва, затверджений наказом Мінагрополітики від 26.12.2011 р. № 772.

Податок на майно для юридичних осіб

Бердянська ОДПІ повідомляє, що юридичні особи самостійно обчислюють суму податку на нерухоме майно станом на 1 січня 2015 року і до 20 лютого подають податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з додатком щодо відомостей про наявні об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, з розбивкою річної суми податку рівними частками поквартально.

19 лютого 2015 року – термін надання декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянкиза 2015 рік.

Сплачується податок юридичними особами авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

З питаннями щодо обчислення та сплати податку на нерухоме майно звертатися за тел. 3-84-67 або до Бердянської ОДПІ за адресою: пр. Праці 20, каб. 209, 226.

Звітність за землю для юридичних осіб та ФОП

20 лютого 2015 року – термін наданя податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) на 2015 рік

Юридичним особам - платника податку на прибуток підприємств

та неприбутковим організаціям!

Термін подання декларації про прибуток підприємств та Звіту про використання коштів неприбуткових організацій за 2014 рік - 02 березня 2015 року. Термін сплати податку на прибуток підприємств за 2014 рік - 11 березня 2015 року.

Нагадуємо! Платники податку на прибуток, малі підприємства, віднесені до таких відповідно до Господарського кодексу України, подають разом з річною податковою декларацією річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації.

Зміни у податковому законодавстві вивчали на семінарах в Бердянській райдержадміністрації

28 грудня 2014 року Верховною Радою прийнято Державний бюджет України на 2015 рік та низку законів, що регулюють  питання бюджетного, податкового, трудового, пенсійного та іншого законодавства. У зв’язку із такими значними змінами у законодавчому полі виникла необхідність проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи з питань внесення змін до Податкового кодексу та пенсійного законодавства.

Саме цьому були присвячені семінари, які відбулися 11 та 16 лютого 2015 року в Бердянській районній державній адміністрації. В  семінарах взяли участь голова райдержадміністрації Юрій Погорелий, голова районної ради Станіслав Фролов, в.о. начальника Бердянської ОДПІ Олена Круц, депутати обласної та районної рад, сільські голови, керівники та бухгалтери сільськогосподарських підприємств, суб’єкти підприємницької діяльності. 

- 2015 рік ознаменувався прийняттям змін до податкового законодавства. Скорочення кількості податків, послаблення тиску на бізнес, декриміналізація ПДВ, легалізація доходів працюючого населення, підтримка малого і середнього підприємництва, боротьба з корупцією в органах ДФС та багато іншого – саме ці реформи повинні викликати позитивні процеси в економіці. Зокрема, завдяки змінам до податкового законодавства місцеві бюджети матимуть додаткові ресурси податкових надходжень, які мають спрямовуватися на вирішення нагальних питань громади, - наголосила під час семінару Олена Круц.

У ході заходу фахівці Бердянської ОДПІ виступили з роз’ясненнями щодо єдиного податку, податку на додану вартість, акцизного податку, податку на нерухоме майно, єдиного соціального внеску тощо. 

Вилучено контрабандних цигарок на суму понад 140 тисяч гивень

Співробітниками оперативного управління Бердянської ОДПІ в рамках проведення операції «Акциз» встановлено факт перевезення з метою реалізації тютюнових виробів без марок акцизного податку України, з ознаками контрабанди на автобусі «Mercedes–Benz» громадянином К. За результатами перевірки виявлено та вилучено 11 тисяч пачок цигарок різних найменувань на суму понад 140 тисяч гривень.

Вилучено з незаконної реалізації алкогольні напої на суму 12 тисяч гривень

Співробітниками оперативного управління Бердянської ОДПІ встановлено факт реалізації алкогольних напоїв без наявності свідоцтва про реєстрацію СПД та будь - яких дозвільних документів. Діяльність здійснювала гр. К. В результаті перевірки вилучено алкогольних напоїв на суму понад 12 тисяч гривень.

Оновлено групи платників єдиного податку

Протягом 2014 року бердянські платники єдиного податку наповнили місцевий бюджет на 23,2 млн.грн. З них 6,4 млн.грн. сплатили юридичні особи, 16,8 млн.грн. – підприємці. Вже у січні 2015 року спрощенці перерахували до бюджету майже 2,1 млн.грн., - повідомила в.о.начальника Бердянської ОДПІ Круц О.М.

З 1 січня 2015 року внесено зміни  до спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності. Так, замість шести груп платників єдиного податку запроваджено чотири групи. Зокрема, фізичні особи–підприємці реєструються платниками єдиного податку першої, другої та третьої груп.

Для розвитку сільського господарства і підтримки сільгоспвиробників введено четверту групу зі ставками від 0,45% до 3% (залежно від категорії земель), в якій єдинники можуть мати необмежену кількість найманих робітників і рівень доходів.

Запрошуємо на інформаційний семінар

25 лютого 2015 року о 14-00 Бердянська ОДПІ проводить інформаційний семінар на тему: «Електронне адміністрування ПДВ» з платниками податків юридичними та фізичними особами-підприємцями м. Бердянська та Бердянського району.

Семінар відбудеться у приміщенні Бердянської ОДПІ за адресою м. Бердянськ, пр. Праці, 20, актова зала.

Новації законодавства

Увага! Нові форми звітності з ПДВ

Міністерством фінансів України  видано наказ від 23.01.2015 № 13 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 30 січня 2015 року за № 102/26547 (далі – наказ №13), яким внесено зміни, зокрема, до форми податкової декларації з податку на додану вартість, уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок, Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23 вересня 2014 року № 966, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14 жовтня 2014 року за №1267/2604 (далі – наказ № 966).

Наказ № 13 набрав чинності з дня офіційного опублікування – з 30 січня 2015 року (опубліковано в Офіційному віснику України, 2015, №  6).

Враховуючи зазначене, з  01 березня 2015 року, починаючи за звітні періоди лютий 2015 року та І квартал 2015 року,  податкові декларації з ПДВ та уточнюючі розрахунки податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок,  подаватимуться за формами у редакції  наказу №13.

Звітність з ПДВ за звітні (податкові) періоди ІV квартал 2014 року та січень 2015 року, повинна подаватись за формами, затвердженими наказом № 966 (без урахування змін, внесених наказом № 13).

До уваги платників податку на додану вартість!

Рахунки платників податку в системі електронного адміністрування ПДВ відкриваються у Державній казначейській службі України, МФО 899998.

Телефон для отримання роз'яснень стосовно відкриття рахунків платників податку в системі електронного адміністрування ПДВ  0-800-501-007 (напрямок 5).

Для  забезпечення інформування платників ПДВ щодо реквізитів рахунків, відкритих в системі електронного адміністрування ПДВ, Державна фіскальна служба України формує та направляє платнику податку електронне повідомлення про відкриття та  реквізити ПДВ-рахунку за формою J(F)1490801. Сформоване повідомлення направляється на електронну адресу платника податку, яка наявна в базах даних ДФС на час формування такого повідомлення.

Електронні рахунки платників у системі електронного адміністрування ПДВ

З 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України від 28 грудня 2014 року N 71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" (далі - Закон N 71).

З урахуванням змін, внесених до Податкового кодексу України (далі - Кодекс) Законом N 71, система електронного адміністрування податку на додану вартість запроваджується поетапно (пункт 35 підрозділу 2 розділу XX Кодексу):

з 1 січня до 1 липня 2015 року (або до дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України (далі - рішення ВРУ) про скорочення терміну перехідного періоду відповідно до пункту 7 Прикінцевих положень Закону N 71) - у тестовому режимі;

з 1 липня 2015 року - на постійній основі.

Тепер про електронні рахунки платників у системі електронного адміністрування ПДВ.

Електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ (далі - електронний рахунок) - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який платником перераховуються кошти з власного поточного рахунку в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) в ЄРПН, а також у сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань з цього податку.

Для кожного платника податку Казначейством відкрито один електронний рахунок.

Відкриття та обслуговування електронних рахунків Казначейством здійснюється на безоплатній основі. Інформація про рух коштів на електронних рахунках платникам податку надається ДФС України за відповідним запитом платника на безоплатній основі без обмеження кількості запитів та у часі.

Датою початку використання електронного рахунку є 01.02.2015 для суб'єктів господарювання, які зареєстровані платниками ПДВ до 01.02.2015, а для суб'єктів господарювання, які будуть зареєстровані як платники ПДВ у будь-який період після 01.02.2015, - дата їх реєстрації платниками податку.

Протягом дії системи електронного адміністрування ПДВ у тестовому режимі платники податку самостійно зараховують на такі електронні рахунки кошти з власних поточних рахунків, відкритих у банківських установах, у сумах, необхідних для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань з цього податку, задекларованих ними в податковій звітності з ПДВ.

З 1 липня 2015 року (або з дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України про скорочення перехідного періоду) на рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ платники податку зараховують також кошти у сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 Кодексу та надає право для реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування.

Поповнення електронного рахунку платника ПДВ за рахунок інших джерел, наприклад, з поточних рахунків інших осіб, не передбачено.

Кошти з електронного рахунку платника ПДВ перераховуються Казначейством в автоматичному режимі до бюджету та/або на рахунок, відкритий у банку та/або органі Казначейства сільськогосподарськими підприємствами - суб'єктами спеціального режиму оподаткування, визначений статтею 209 Кодексу (далі - спецрежим), для акумулювання сум податку, що нараховуються на вартість поставлених ними сільськогосподарських товарів (послуг), у порядку, передбаченому статтею 209 Кодексу (далі - спеціальні рахунки). Таке перерахування коштів здійснюється на підставі реєстрів платників ПДВ, який автоматично формується ДФС та надсилається Казначейству.

З цим та іншими роз'ясненнями про систему електронного адміністрування ПДВ можна ознайомитися у листі ДФС України від 19.01.2015 N 1403/7/99-99-19-03-01-17, який розміщено на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС України у банері "Податкові зміни 2015".

Роз’яснення податкового законодавства

Сплачуємо ПДВ за січень на старі рахунки

Сплата податку на додану вартість до бюджету по деклараціям за січень 2015 року та ІV квартал 2014 року здійснюється з поточних рахунків платників податку безпосередньо на бюджетні рахунки.

За звітні податкові періоди, починаючи з лютого місяця 2015 року та І квартал 2015 року, перерахування сум податку до бюджету здійснюється з казначейських рахунків в системі електронного адміністрування ПДВ.

Чи оподатковується військовим збором сума орендної плати, що виплачується за договором оренди рухомого (нерухомого) майна

За договором найму (оренди), наймодавець передає або зобов’язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк, за користування якого з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму. Це визначено ст. 759, ст. 762 Цивільного кодексу України із змінами та доповненнями.

Згідно з п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підр. 10 розд. XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі - ПКУ) об’єктом оподаткування збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ.

Так, п. 163.1 ст. 163 ПКУ передбачено, що об’єктом оподаткування резидента є, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

До загального місячного (річного) доходу платника податку, включаються, зокрема, суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору (п.164.2.2 п.164.2 ст. 164 ПКУ) та дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому пунктом 170.1 статті 170 ПКУ (п.п. 164.2.5 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).

Ставка збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підр.10 розд. XX ПКУ (п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підр.10 розд. XX ПКУ).

Таким чином, сума орендної плати, що виплачується за договором оренди рухомого (нерухомого) майна підлягає оподаткуванню військовим збором на загальних підставах.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 132.02). 

Про продаж тютюнових виробів у роздрібній мережі з 1 січня 2015 року

Продаж тютюнових виробів у роздрібній мережі з 01.01.2015 року здійснюється за цінами, не вище за максимальні роздрібні ціни (далі МРЦ) встановлені виробниками або імпортерами товарів, збільшені на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів. Тобто, до МРЦ (100 відс.) додається акцизний податок з роздрібної торгівлі підакцизними товарами – 5 відсотків. Вартість тютюнових виробів, вище за яку не дозволено їх реалізацію, можна отримати помноживши МРЦ (вказану на пачці) на 1,05.

Більш детально з цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 116.04). 

Чи потрібно повідомляти органу виконавчої влади про прийняття працівників на роботу

Законом України від 28.12.14 р № 77-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» внесено зміни до ст. 24 Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року зі змінами і доповненнями. А саме, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

     Разом з тим повідомляємо, що роз’яснення щодо застосування вказаної норми законодавства буде надано ДФС України після розробки та затвердження Кабінетом Міністрів України порядку повідомлення роботодавцями центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 301.11). 

З якої дати всі податкові накладні підлягають реєстрації в ЄРПН

Починаючи з 01.01.2015, всі податкові накладні та розрахунки коригування до них складаються платниками податку виключно в електронній формі.

До 01.02.2015 платникам ПДВ надано можливість реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) незалежно від суми ПДВ, що міститься у податковій накладній/розрахунку коригування.

З 01.02.2015 обов’язковій реєстрації в ЄРПН підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до них, складені починаючи з 01.02.2015, в тому числі податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, а також податкові накладні, що не надаються покупцю, незалежно від суми ПДВ, вказаній в такій податковій накладній.

Нагадаємо, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п’ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання (п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями).

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дані роз’яснення у категорії 101.20). 

Як правильно нарахувати ЄСВ, якщо база нарахування менше

ніж мінімальна зарплата

Державна фіскальна служба листом від 14.02.2015 року № 4979/7/99-99-17-03-01-17 надала роз’яснення щодо особливостей нарахування єдиного соціального внеску, якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід).

Зокрема, у разі звільнення або прийняття працівника на основне місце роботи протягом місяця, в якому нарахована заробітна плата за відпрацьований час не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, сума єдиного внеску розраховується з фактично нарахованої заробітної плати незалежно від її розміру.

З прикладами надано роз’яснення щодо нарахування заробітної плати (доходів) фізичним особам, які частину місяця або повний місяць у зв’язку з хворобою (тимчасовою непрацездатністю) перебували на лікарняному.

Крім цього, визначено, що вимоги щодо нарахування єдиного внеску не менше мінімального розміру не стосуються:

винагород за договорами цивільно-правового характеру;

заробітної плати з джерела не за основним місцем роботи;

заробітної плати працівника інваліда, який працює на підприємстві, установі або в організації, де застосовується ставка 8,41 відс.;

заробітної плати працівників підприємств та організацій всеукраїнських громадських організацій інвалідів, зокрема товариств УТОГ та УТОС, в яких кількість інвалідів становить не менш як 50 відсотків загальної чисельності працюючих, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менш як 25 відсотків та суми витрат на оплату праці встановлюється у розмірі 5,3 відс. визначеної пунктом 1 частини першої статті 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску;

заробітної плати працівників підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, в яких кількість інвалідів становить не менш як 50 відсотків загальної чисельності працюючих, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менш як 25 відсотків та суми витрат на оплату праці встановлюється у розмірі 5,5 відс. визначеної пунктом 1 частини першої статті 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску для працюючих інвалідів.

Як правильно заповнити звіт із ЄСВ за січень, якщо база нарахування менше, ніж мінімальна зарплата.

З 1 січня 2015 року у разі якщо база нарахування єдиного внеску (крім винагороди за цивільно-правовими договорами) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника.

Пенсійний фонд до внесення відповідних змін до звітності з ЄСВ пропонує в програмному забезпеченні, за допомогою якого формується звіт, обов’язково відключити функцію «автоматичний розрахунок».

Наприклад: особа перебувала у трудових відносинах повний календарний місяць (січень 2015 року) і їй нарахували заробітну плату 609,00 грн, тобто менше мінімального розміру (працював на умовах неповного робочого часу). Сума, на яку платник у такому випадку нараховує єдиний внесок становить, 1218 грн. При цьому в таблиці 6 додатку 4 відображаємо: - реквізит 15 «Кількість календарних днів перебування у трудових/ЦП відносинах протягом звітного місяця» – 31 день; - реквізит 17 «Загальна сума нарахованої заробітної плати / доходу (усього з початку звітного місяця)» – 609,00 грн; - реквізит 18 «Сума нарахованої заробітної плати / доходу у межах максимальної величини, на яку нараховується єдиний внесок» – 609,00 грн; - реквізит 19 «Сума утриманого єдиного внеску за звітний місяць (із заробітної плати / доходу)» – 21,92 грн. Усі інші реквізити заповнюються відповідно до Порядку. У разі якщо особа у звітному місяці пропрацювала два тижні, а решту часу перебувала на лікарняному, то в таблиці 6 додатку 4 відображаємо фактично нараховану заробітну плату за відпрацьований час. За умови, що заробітна плата за відпрацьований час менше мінімальної, питання необхідності донарахування сум єдиного внеску має розглядатися одночасно з нарахуванням сум допомоги з тимчасової втрати працездатності.

Нагадуємо, що звіти за січень 2015 року подаються до 20 лютого 2015 року.

Лист Пенсійного фонду України від 12.02.2015 р. № 4244/05-10

Продаючи товар через Інтернет підприємці зобов’язані надавати фіскальний чек покупцю

Суб'єкти господарювання під час продажу товарів у мережі Інтернет повинні застосовувати РРО й видавати покупцю розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції. Ця законодавча вимога стосується й фізичних осіб — підприємців платників єдиного податку 2 і 3 груп (починаючи із визначеного Кодексом для кожної групи строку).

Як відомо, раніше електронна Інтернет-комерція звільнялася від обов’язкової видачі розрахункових документів. Однак, як засвідчила практика, купляючи товар в Інтернет-комерсантів, споживачі досить часто потерпали від неналежної якості придбаної продукції. Не маючи на руках розрахункового документа, споживач не міг звернутися до суду із заявою про порушення його прав. Саме цю законодавчу прогалину сповна  використовували виробники контрафактних і контрабандних товарів.

Відтак Законом України від 28.12.2014 р. №71-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» було внесено зміни до Податкового кодексу й Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Метою цих змін є вдосконалення механізму застосування РРО й запобігання можливим порушенням із боку суб’єктів господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки за товари (послуги).                

Платникам єдиного податку — реалізаторам пива до уваги!

Платникам єдиного податку, які займаються реалізацією пива, необхідно подати до 20 лютого Декларації акцизного податку до територіального органу ДФС за місцем здійснення реалізації таких товарів.

Суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, заповнює й подає лише розділ Ґ і додаток 6 до Декларації. Податковий період для сплати акцизного податку відповідає календарному місяцю, вперше платники єдиного податку, які здійснюють реалізацію пива, повинні сплатити податкові зобов’язання до 2 березня. Показники в Декларації (окрім додатків) проставляються у гривнях без копійок.

Додаток 6 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів» заповнюється окремо для кожного місця здійснення реалізації підакцизних товарів із обов’язковим зазначенням відповідного коду за КОАТУУ в такому порядку:

1) у графі 2 «Вид товару» вказується назва товару;

2) у графах 3, 4 «Вартість (з податком на додану вартість) підакцизних товарів, що реалізовані у роздрібній торговельній мережі та у мережі громадського харчування» вказується:

графа 3 — загальна вартість (із податком на додану вартість) реалізованих підакцизних товарів у роздрібній торговельній мережі й у мережі громадського харчування споживачам незалежно від форми розрахунків;

графа 4 — вартість (із податком на додану вартість) реалізованих підакцизних товарів у роздрібній торговельній мережі споживачам незалежно від форми розрахунків для їх комерційного використання, тобто для подальшої реалізації кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання;

3) у графі 5 «Вартість підакцизних товарів до оподаткування, грн (гр. 3 - гр. 4)» вказується різниця між графами 3 і 4 цього розрахунку;

4) у графі 6 «Ставка податку, %» проставляється розмір ставок акцизного податку у відсотках;

5) у графі 7 «Сума податкового зобов’язання, що підлягає сплаті до бюджету, грн (гр. 5 х гр. 6)» вказується сума акцизного податку, що визначається шляхом множення графи 5 на графу 6.

Доступ у світ податкових новацій через електронний сервіс «ZIR»

Із 2015 року в податковому законодавстві України відбулося чимало змін. Своєчасно, достовірно й повно про всі новації в податковому законодавстві всім бажаючим розповість електронний сервіс «ZIR».

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс «ZIR» дозволяє здійснювати пошук інформації по певному податку, напрямку чи діяльності. Окрім цього, електронний сервіс працює з використанням ключових слів і шляхом перегляду інформації за певні періоди.

Для покращення роботи сервісу користувачі можуть надавати свої пропозиції. Для цього необхідно звернутися за «формою зворотного зв’язку» в рубриці «Про ресурс».

Скористатися послугою «ZIR» можна на веб-порталі ДФС за адресою http://zir.minrd.gov.ua/ у розділі «Інформаційно-довідковий ресурс».

До яких періодів застосовується процедура податкового компромісу

Відповідно до п. 11 підр. 9 прим. 2 розд. ХХ Податкового Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 – VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податковий компроміс з урахуванням строків давності відповідно до ст. 102 ПКУ застосовується до правовідносин, що виникли до 1 квітня 2014 року, та поширюється виключно на податкові зобов’язання з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість незалежно від того, проводилися перевірки контролюючих органів чи ні за такі періоди.

Підпунктом 2.1 п. 2 Методичних рекомендацій щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу, затверджених наказом ДФС України від 17.01.2015 № 13 визначено, що податковий компроміс – це режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків та/або їх посадових (службових) осіб за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року з урахуванням строків давності, встановлених ст. 102 ПКУ.

Під строками давності згідно із ст. 102 ПКУ розуміється визначення грошових зобов’язань протягом 1095 днів з дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, а якщо така декларація була подана пізніше, – за днем її фактичного подання.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 110.01). 

Декларування доходів громадян

Декларація за звітний податковий період надається до контролюючого органу за своєю податковою адресою

Форма податкової декларації про майновий стан і доходи затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 11.12.2013 № 793 "Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи".

Фізична особа - платник податку подає декларацію за звітний податковий період в установлені Кодексом строки до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання фізичної особи, за яким вона береться на облік як платник податку в контролюючому органі).

Декларація подається до контролюючого органу в один із таких способів на вибір платника податку:

1) особисто платником податку або уповноваженою на це особою;

2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

3) засобами електронного зв'язку в електронній формі у порядку, визначеному законодавством.

Додатки до декларації заповнюється лише при отриманні доходів, які відображаються у відповідному додатку

Форма податкової декларації про майновий стан і доходи затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 11.12.2013 № 793 "Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи".

Декларація складається з восьми розділів, що подаються на двох двосторонніх аркушах формату А4, та семи додатків до декларації, які подаються на одно- та двосторонніх аркушах формату А4 та містять розрахунки окремих видів доходів (витрат).

Слід зазначити, що додаток до декларації заповнюється лише при отриманні доходів, які відображаються у відповідному додатку.

Додаток 1. Інформація про особу, уповноважену на заповнення декларації - заповнюється, якщо декларацію подає уповноважена особа;

Додаток 2. Розрахунок податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб, отриманих від операцій з продажу (обміну) об'єктів нерухомого (рухомого) майна та/або від надання нерухомості в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм) та/або в результаті прийняття у спадщину чи дарунок майна - заповнюється, якщо громадянин отримав дохід у вигляді спадщини, та від операцій з продажу (обміну) об'єктів нерухомого (рухомого) майна;

Додаток 3. Розрахунок податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб, отриманих від операцій з інвестиційними активами - заповнюється, якщо громадянин отримав інвестиційний дохід;

Додаток 4. Розрахунок податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб, отриманих з джерел за межами України - заповнюється, якщо громадянин отримав іноземний дохід;

Додаток 5. Розрахунок податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб, отриманих фізичною особою - підприємцем від провадження господарської діяльності;

Додаток 6. Перелік сум витрат, що включаються до складу податкової знижки згідно із статтею 166 розділу IV Податкового кодексу - заповнюється, якщо громадянин бажає скористатися правом на податкову знижку;

Додаток 7. Розрахунок податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб згідно з підпунктом "є" пункту 176.1 статті 176 розділу IV Податкового кодексу - заповнюється, якщо громадянин одночасно отримував доходи від двох податкових агентів і при цьому загальна річна сума таких доходів перевищувала 146160 гривень.

Декларація та додатки до неї заповнюються таким чином, щоб забезпечити вільне читання тексту (цифр) та збереження цих записів протягом установленого терміну зберігання звітності (друкованим способом, чорнильними або кульковими ручками синього або чорного кольору). Заповнення олівцем не дозволяється.

У декларації та додатках до неї не повинно бути підчисток, помарок, виправлень, дописок і закреслень.

Показники у розділах II - VIII декларації та додатках до неї проставляються у гривнях з копійками.

Достовірність даних декларації та додатків до неї підтверджується власноручним підписом фізичної особи - платника податку або особи, уповноваженої на заповнення декларації.

Терміни подання громадянами податкової декларації

Платники податку, які згідно з розділом ІV Податкового кодексу України зобов’язані подавати декларацію  подають її до 1 травня 2015 року.

У 2015 році платники податку на доходи фізичних осіб, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2014 року, податкову декларацію можуть подати упродовж всього року.

Податкова декларація подається громадянами до податкової інспекції за місцем реєстрації платника податку.

Платники податків, які знаходяться на тимчасово неконтрольованій території можуть подати декларації до територіальних органів ДФС, які відповідно до  наказу ДФС України від 07.11.2014 №256 «Про переміщення та закінчення простою» переміщені у населені пункти, на території яких органи державної влади здійснюють свої повноваження у повному обсязі.

Перелік територіальних органів, у яких змінено юридичні адреси та на які покладено виконання функціональних обов’язків розміщені веб – порталі ДФС України.

Сервіс “Декларування он-лайн"

Сервіс надає змогу заповнити декларацію про майновий стан і доходи, яку подають до податкових органів фізичні особи – підприємці та громадяни. Заповнена декларація та додатки зберігаються у файл для направлення до податкового органу або друку.

Електронне адміністрування ПДВ

Особливості формування та реєстрації в ЄРПН податкових накладних в період тестового режиму.

Починаючи з 1 січня 2015 року, всі податкові накладні/розрахунки коригування до них складаються платниками податку виключно в електронному вигляді.

Складання податкових накладних/розрахунків коригування здійснюється за формою і в порядку, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 22.09.2014 N 957 "Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 13.10.2014 за N 1235/26012, із змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 N 1129 "Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 22 вересня 2014 року N 957", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за N 1455/26232.

До 1 лютого 2015 року платникам податку на додану вартість надано можливість реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) незалежно від суми податку на додану вартість, що міститься у податковій накладній/розрахунку коригування.

З 1 лютого 2015 року обов'язковій реєстрації в ЄРПН підлягатимуть всі податкові накладні, сформовані за операціями, датованими починаючи з 1 лютого 2015 року, в тому числі податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, а також податкові накладні, що не надаються покупцю, а також незалежно від суми ПДВ, вказаній в такій податковій накладній. Розрахунок коригування до таких податкових накладних також обов'язково реєструється в ЄРПН.

Реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН з 1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року здійснюється без обмеження сумою податку, обчисленою за формулою, визначеною пунктом 200 1.3 статті 200 1розділу V Кодексу.

Отже, протягом дії тестового режиму системи електронного адміністрування ПДВ відсутні обмеження щодо реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування. Тобто реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН протягом тестового режиму здійснюється незалежно від наявності "вхідних" податкових накладних, сплати ПДВ під час розмитнення товарів, а також без поповнення рахунка в системі електронного адміністрування ПДВ (абзац другий пункту 35 підрозділу 2 розділу XX Кодексу).

Термін реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН не змінився та становить 15 календарних днів з дати складання податкової накладної/розрахунку коригування (пункт 201.10 статті 201 Кодексу).

Податкові накладні, складені за операціями, здійсненими після 01.02.2015, можуть бути зареєстровані в ЄРПН після закінчення 15-денного терміну реєстрації із одночасним застосуванням штрафів, визначених пунктом 120 1.1 статті 120 1 Кодексу, але не пізніше 180 днів з дати їх складання. Штрафи за порушення платниками податку термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН застосовуватимуться у таких розмірах:

20 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування до них в ЄРПН застосовуються у разі, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування до них підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість.

Штраф, передбачений пунктом 120 1.1 статті 120 1 Кодексу (у розмірі 10 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, за порушення терміну реєстрації податкових накладних/розрахунках коригування в ЄРПН до 15 днів), не застосовуватиметься у період з 1 січня по 30 червня 2015 року.

Тобто, якщо податкова накладна/розрахунок коригування зареєстровані протягом 30 календарних днів з дати їх складання, то з 01.02.2015 по 01.07.2015 штраф, передбачений пунктом 120 1.1 статті 120 1 Кодексу (у розмірі 10 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування), не застосовується.

Скористайтесь можливістю отримувати з ЄРПН електронних копії податкових накладних/розрахунків коригування!

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в ЄРПН, покупець надсилає в електронному вигляді запит до ЄРПН, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді (пункт 201.10 статті 201 Кодексу).

Податкова накладна, складена в електронному вигляді, яка отримана з ЄРПН покупцем, вважається такою, що отримана від постачальника.

Враховуючи те, що з 1 січня до 1 лютого 2015 року не всі податкові накладні/розрахунки коригування підлягають обов'язковій реєстрації в ЄРПН, а також те, що відповідно до підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Кодексу однією із засад податкового законодавства України є презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, штрафи, визначені пунктом 120 1.1 статті 120 1 Кодексу, в цей період не застосовуються.

Крім того, правило щодо формування податкового кредиту виключно за рахунок тих податкових накладних, які зареєстровані в ЄРПН, починає застосовуватися з 1 лютого 2015 року. При цьому слід враховувати, що податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, здійсненими після 1 лютого 2015 року, та зареєстровані з порушенням встановленого строку, включатимуться до податкового кредиту того звітного періоду, в якому було здійснено їх реєстрацію в ЄРПН.

З 1 січня 2015 року платникам податків надано можливість виправлення помилок у податкових накладних шляхом складання розрахунку коригування до таких накладних.

У межах системи електронного адміністрування ПДВ з 01.02.2015 запроваджується такий порядок реєстрації в ЄРПН розрахунку коригування до податкової накладної.

Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, виданої їх отримувачу - платнику податку, підлягає реєстрації в ЄРПН:

1) постачальником товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника (продавця) або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;

2) отримувачем товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику (продавцю), для чого постачальник (продавець) надсилає складений розрахунок коригування отримувачу (покупцю).

З урахуванням вимог підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Кодексу розрахунок коригування, складений постачальником товарів (послуг) до податкової накладної, яка видана їх отримувачу - платнику податку, та в якому передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, підлягає реєстрації в ЄРПН отримувачем (покупцем) товарів (послуг) з 1 лютого 2015 року відповідно до пункту 16 Порядку N 569.

Реєстрація зазначених розрахунків коригування з 1 січня 2015 року до 1 лютого 2015 року здійснюватиметься постачальником (продавцем) товарів/послуг.

Застосування системи електронного адміністрування ПДВ після закінчення тестового режиму.

З 1 липня 2015 року (або іншої дати згідно з рішенням ВРУ) до правил, що діють протягом тестового періоду (зазначені в попередньому розділі цього листа), додаються такі.

Реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН здійснюватиметься в межах суми, обчисленої за формулою, встановленою пунктом 200 1.3 статті 200 1 розділу V Кодексу, тобто для реєстрації податкових накладних в ЄРПН платник податку повинен мати достатню суму податкового кредиту, підтверджену зареєстрованими в ЄРПН "вхідними" податковими накладними, сплатою ПДВ при імпорті товарів та (за недостатності таких сум) коштами на його рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ.

За порушення платниками податку до 15 днів терміну реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до них в ЄРПН застосовуватиметься штраф у розмірі 10 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування.

Платникам податку 01.07.2015 (або на дату згідно з рішенням ВРУ) автоматично збільшується розмір суми, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування в ЄРПН, на суму середньомісячного розміру суми податку, задекларованої платником до сплати до бюджету за останні 12 звітних (податкових) місяців / 4 квартали та погашеної. Розмір такої суми підлягає щоквартальному автоматичному перерахунку.

Суми помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з ПДВ станом на 1 липня 2014 року (або на дату згідно з рішенням ВРУ) автоматично збільшують суму податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування в ЄРПН, після чого вважаються погашеними. Одночасно такі суми зменшують розмір податкових зобов'язань, що підлягають сплаті в бюджет, або збільшують розмір від'ємного значення об'єкта оподаткування за звітний період, в якому відбулося таке збільшення.

Подання податкової звітності та розрахунки з бюджетом.

Починаючи з першого звітного періоду 2015 року (січень / I квартал), податкова звітність з ПДВ подається до контролюючого органу всіма платниками податку виключно в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Таким чином, для забезпечення накладання електронного цифрового підпису платникам ПДВ необхідно буде мати посилені сертифікати відкритих ключів (далі - посилені сертифікати), які можна отримати в Акредитованому центрі сертифікації ключів (далі - АЦСК) Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (безоплатно) або в будь-якому з його відокремлених пунктів реєстрації користувачів (адреси таких пунктів розміщено на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК Інформаційно-довідкового департаменту ДФС: http://www.acskidd.gov.ua), або в інших АЦСК.

Платники ПДВ, які на сьогодні подають податкову звітність в електронному вигляді та вже мають посилені сертифікати, можуть продовжувати їх використання після 1 січня 2015 року (з урахуванням їх строку чинності).

Подання податкової звітності з ПДВ за звітні (податкові) періоди грудень 2014 року / IV квартал 2014 року здійснюватиметься за формою і в порядку, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 23.09.2014 N 966 "Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість", який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 14.10.2014 за N 1267/26044.

Сплата податку на додану вартість до бюджету за звітний період грудень 2014 року, січень 2015 року / IV квартал 2014 року буде здійснюватися платником податку зі свого поточного рахунку безпосередньо на бюджетні рахунки, а за звітні податкові періоди, починаючи з лютого 2015 року / I квартал 2015 року, - з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ у порядку, визначеному пунктом 200.2 статті 200 Кодексу.

Перерахування коштів до бюджету з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ здійснюється відповідно до реєстру, який автоматично формується ДФС на підставі поданих платниками податкових декларацій з ПДВ, та не пізніше ніж за три робочі дні до закінчення граничного строку для самостійної сплати податкових зобов'язань надсилається Казначейству.

Перерахування суми податку до бюджету та/або на спеціальні рахунки платників податку з їх електронних рахунків здійснюється Казначейством не пізніше останнього дня строку для самостійної сплати податкових зобов'язань, в межах залишку таких коштів на електронних рахунках (пункт 200.2 Кодексу).

Для сплати податку на додану вартість до бюджету з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ необхідно перерахувати з поточного рахунку платника на його рахунок в системі електронного адміністрування ПДВ, відкритий йому в Казначействі, суму коштів, що дорівнює сумі податкових зобов'язань, задекларованих ним до сплати в бюджет за відповідний звітний (податковий) період. Таке перерахування на електронний рахунок платнику слід здійснювати не пізніше граничного строку для самостійної сплати податкових зобов'язань, зокрема, за для сплати узгоджених податкових зобов'язань за звітний період лютий 2015 року - не пізніше 30 березня 2015 року.

Якщо платник у строки, встановлені Кодексом для самостійної сплати платником податкових зобов'язань, не забезпечив наявність на його електронному рахунку коштів для сплати узгоджених податкових зобов'язань/перерахування на спеціальний рахунок, Казначейством виконання реєстрів, надісланих ДФС, здійснюється в межах залишку коштів на рахунку в системі електронного адміністрування податку. Невиконаний (не сплачений) за таким реєстром залишок узгоджених податкових зобов'язань платника обліковується Казначейством до повного виконання шляхом перерахування до бюджету/спеціального рахунку коштів, що перераховуються платником з власного поточного рахунку на його електронний рахунок (пункт 22 Порядку N 569).

Розрахунки з бюджетом після 01.02.2015 у зв'язку з поданням уточнюючих розрахунків, сплата податкових зобов'язань, визначених контролюючим органом, та сплата штрафних санкцій і пені здійснюються платником податку до бюджету не з електронного рахунку, а з власного поточного рахунку (пункт 25 Порядку N 569).

Тобто з електронного рахунку погашаються суми податкових зобов'язань, задекларованих платником податку в податкових деклараціях з ПДВ за звітні (податкові) періоди з 01.02.2015, а суми податкових зобов'язань з ПДВ, які платник визначив в уточнюючих розрахунках до податкових декларацій з ПДВ, суми ПДВ, донараховані платнику контролюючим органом за результатами перевірок, суми штрафів та пені сплачуються не з електронного рахунку платника, а з його поточного рахунку.

Спеціальний режим оподаткування у сільському господарстві.

Платникам податку, які застосовують спеціальний режим оподаткування, визначений статтею 209 Кодексу, у системі електронного адміністрування податку відкривається єдиний електронний рахунок для обліку сум податку як в межах діяльності, визначеної статтею 209 Кодексу, так і у межах іншої діяльності.

У випадку, якщо платником податку, який застосовує спецрежим, за результатами звітного періоду задекларовано суми податку, які підлягають сплаті як до бюджету, так і на його спеціальний рахунок, кошти з його електронного рахунку, у першу чергу, перераховуються до бюджету, а у разі повного розрахунку з бюджетом - на спеціальний рахунок такого платника (пункт 22 Порядку N 569).

Таке перерахування здійснюється на підставі реєстру, який автоматично формується ДФС України на підставі поданих платниками податкових декларацій з ПДВ та надсилається Казначейству. Перерахування суми податку до бюджету та/або на спеціальні рахунки платників податку з їх електронних рахунків здійснюється Казначейством в межах залишку таких коштів на електронних рахунках (пункт 21 Порядку N 569).

Зазначене правило стосується також і платників податку - сільськогосподарських підприємств усіх форм власності, які відповідають критеріям, визначеним статтею 209 розділу V Кодексу, але не зареєструвалися як суб'єкти спеціального режиму оподаткування.

Для забезпечення в умовах дії системи електронного адміністрування ПДВ спрямування сум ПДВ на підтримку власного виробництва суб'єкти спецрежиму - платники ПДВ повинні надати контролюючому органу за місцем своєї реєстрації платником ПДВ інформацію про реквізити поточного рахунку, на який має бути перерахована відповідна сума з електронного рахунку такого платника, та актуалізувати такі дані у разі зміни реквізитів поточного рахунку.

Зміни до Кодексу, які запроваджуються з 1 січня 2015 року у зв'язку з набранням чинності Законом N 71.

Збільшено граничний обсяг операцій для обов’язкової реєстрації платником ПДВ.

Збільшується з 300 тис. грн. (без ПДВ) до 1 млн. грн. (без ПДВ) граничний обсяг загальної суми від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V Кодексу, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, протягом останніх 12 календарних місяців, із досягненням якого особа зобов'язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 розділу V Кодексу (пункт 181.1 статті 181 розділу V Кодексу).

Тобто з 01.01.2015 суб'єкт господарювання зобов'язаний зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 розділу V Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку, у разі, якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. грн. (без урахування ПДВ).

Правила, встановлені розділом V Кодексу, для добровільної реєстрації особи як платника ПДВ не змінилися.

Платники ПДВ, у яких станом на 01.01.2015 обсяг оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців не перевищує 1 млн. грн., отримують можливість анулювати свою реєстрацію платника ПДВ.

Змінено базу оподаткування операцій з постачання товарів/послуг.

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 Кодексу база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається не нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг - не нижче їх собівартості, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів - не нижче балансової (залишкової) вартості (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни, за винятком товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню, та газу, який постачається для потреб населення.

Продовжено режим звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання зернових і технічних культур.

До 31 грудня 2017 року продовжено режим звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання зернових і технічних культур (пункт 15 2 підрозділу 2 розділу XX Кодексу).

Відповідно до такого режиму від оподаткування податком на додану вартість звільняються операції з постачання на митній території України зернових та технічних культур, зазначених в абзаці першому пункту 15 2підрозділу 2 розділу XX Кодексу, крім першого постачання таких зернових та технічних культур сільськогосподарськими підприємствами - виробниками та підприємствами, які безпосередньо придбали такі зернові та технічні культури у сільськогосподарських підприємств - виробників.

Операції з вивезення в митному режимі експорту зернових та технічних культур, зазначених в абзаці першому пункту 15 2 підрозділу 2 розділу XX Кодексу, звільняються від оподаткування податком на додану вартість.

Одночасно дію пункту 197.21 статті 197 розділу V Кодексу призупинено до 31 грудня 2017 року включно.

Продовжено режим звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання відходів та брухту чорних і кольорових металів, а також паперу та картону для утилізації (макулатури та відходів.

До 1 січня 2017 року продовжено режим звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання, у тому числі операції з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, а також паперу та картону для утилізації (макулатури та відходів) товарної позиції 4707 згідно з УКТ ЗЕД (пункт 23 підрозділу 2 розділу XX Кодексу).

Разом з тим Кодексом встановлено, що переліки таких відходів та брухту чорних і кольорових металів мають бути затверджені Кабінетом Міністрів України. Постанова Кабінету Міністрів України від 5 лютого 2014 року N 43 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 року N 15" діяла до 1 січня 2015 року. Таким чином, до затвердження Кабінетом Міністрів України нових переліків відходів та брухту чорних і кольорових металів чи продовження дії попередніх оподаткування операцій з постачання таких відходів здійснюється за ставкою 20 відсотків.

Податковий кредит отримувача послуг від нерезидента.

На відміну від діючого до кінця 2014 року порядку, починаючи з 01.01.2015, отримувач послуг, що постачаються нерезидентами, місце постачання яких розташоване на митній території України, отримує право на податковий кредит за такими операціями на дату складання ним податкової накладної за цими операціями, за умови її реєстрації в ЄРПН (пункт 198.2 статті 198 та пункт 208.2 статті 208 розділу V Кодексу).

У зв'язку з цим необхідно враховувати, що у розділі II "Податковий кредит" податкової декларації з ПДВ за січень (I квартал) 2015 року може бути одночасно відображений податковий кредит за операціями з отримання послуг від нерезидента, які були здійснені у грудні (IV кварталі 2014 року) та в січні (I кварталі) 2015 року.